k.v. Spannum doet goede zaken

Afgelopen zaterdag mocht Kv Spannum het uit opnemen tegen DTS uit Surhuizum. Het veld in Surhuizum lag er prima bij en ook de weergoden waren ons goed gezind.

DTS wist het eerste doelpunt van de wedstrijd te maken, maar al snel zag ook Spannum de bal door de korf gaan. In de eerste helft werd er veelal om en om gescoord, Spannum wist een gaatje van de twee doelpunten te maken, maar DTS had haar antwoord klaar door driemaal op een rij te scoren. (7-6) Echter Spannum ging door en er werden prima aanvallen opgezet wat resulteerde in een 7-9 ruststand.

In de tweede helft werd het spel van Spannum er alleen maar beter op, DTS gaf pressie, maar de groenwithemden wisten hier goed mee om te gaan. De gebroeders de Boer waren op schot deze middag waardoor er een voorsprong van vier doelpunten op het scorebord stond. (8-12) DTS had het nakijken en moest in de achtervolging, men gooide het over een andere boeg met fysiek spel en commentaar op de leiding. Spannum liet zich niet van de wijs brengen en kon de wedstrijd dan ook definitief naar zich toe trekken. Eindstand 13-19